Powered By Blogger

четвъртък, 2 февруари 2012 г.

Една изпълнена детска мечта


Имам син на почти 8 години , и като всяко момче в главата му са само пирати , кораби , мечове и пистолети . Искаше да има детска стая , но не просто детска стая - а специална с морска тематика . И така стигнахме до леглото , трябвало да прилича на кораб и да било високо .
За мен няма по-красива гледка от радостните детски очи и отново се заех да творя така желаното легло.
Предложих му много готови варианти продавани в магазините , но все нещо не беше както той искаше . Тогава ми хрумна идея - леглото да е във въздуха а под него да има свободно пространство за игра . Това се доближи най-много до детската мечта.
За да се постави леглото във въздуха трябваше да е здраво и устойчиво на палаво момче .
За направата му избрах масив от иглолистна дървесина . В един от строителните хипермаркети намерих готови плоскости от слепени дъски . Те ми послужиха за страниците на леглото .
Синът ми не е от най-кротките дори когато спи , затова се наложи да мисля нещо като предпазна решетка против падане . Сетих се , че може да стане ефектно и практично ако пусна външната страница по-висока и направя кръгли отвори имитиращи илюминаторите на корабите . С прободния трион направих отворите и извивките над тях и след това всичко се заглади с шкурка-първо едра а в последствие по-финна и по-финна до постигане на идеално гладки повърхностти.
След като вече имах лицевата част на леглото се заех с останалото . Проверих стандартните размери на матраците и скроих другите плоскости .
Другото нещо за което се замислих бе дъното на леглото . Трябваше да издържа доста килограми защото като всяко дете и сина ми обича да подскача върху леглото , а и бе предвидено да го ползва поне 5-10 години . Монтирах една плоскост по дължина на леглото . върху нея наредих ламперия и я фиксирах с винтове за дърво .

Така вече бях сигурен , че дъното ще издържи нарастващото тегло на растящо дете.
Леглото вече бе готово и сега оставаше да се монтира на мястото отредено за него . За целта се доверих на Хилти - сегментни анкери с товароносимост над 200кг на точка . Направих проходни отвори в дъното на леглото и анкерирах  през тях едната къса и едната дълга страна .
Леглото се крепи на 6 анкера м10/120 - 2 на късата и 4 на дългата страна .
Остана една слаба точка - неукрепения външен ъгъл . За него ми хрумна друга идея : монтирах едно трупче пробито точно в средата по цялата дължина в стърчащия ъгъл на леглото . През отвора прекарах шпилка минаваща през самото легло и захваната в тавана на стаята посредством анкер с вътршна резба . От долната страна на леглото сложих шайба с широка периферия и гайка с глуха резба - за да не се драска човек ако случайно се допре до нея . Регулирах дължината на шпилката така , че част от тежеста на леглото да се прехвърли и върху нея а същевременно да остане абсолютно нивелирано.
От горе на шпилката навих ленено въже с цел декорация и да не се нареже детето на резбата .

И така леглото бе готово , монтирано и обезопасено . Остана само да измисля как да се качва сина ми в него . Тук вече се наложи да копирам готовите легла , защото в противен случай можеше да стане стълбата или с прекалено стръмни стъпала или да не умеря точния ъгъл на наклона . Вкрайна сметка се получи това:

Надежна , здрава и незаемаща място стълба . Леглото беше окончателно готово , но за да съм сигурен , че няма да пострада синът ми пръв се качих аз естествено и внесох спокойствие и увереност в съпругата ми . Детето няма да пострада !!!!!!
Така осъществих детската мечта на моят син.

Всеки може , стига да пожелае !






Няма коментари:

Публикуване на коментар