Powered By Blogger

събота, 4 февруари 2012 г.

Една изпълнена детска мечта - продължение

След като леглото за стаята беше готово остана да направя и останалите мебели . Понеже идеята бе да бъде всичко в морска тематика избрах за мебелите ламинирано ПДЧ в светъл нюанс - бреза . Съпругата ми желаеше да има гардеробче за дрехите на малкия , трябваше да е семпло и да не отнема много място . Синът ми пък искаше да има бюро и висока етажерка , на която да си нарежда книжките.
И така се наложи да се захвана с чертежи и оразмеряване . След одобрението на семейния съвет , дадох поръчка на един отдел в строителен хипермаркет да ми разкрои и кантира необходимите плоскости . Всички останали материали си набавих от едно магазинче за мебелен обков в близост до дома ми.
Вече всичко необходимо беше налично и се захванах със сглобяването . Малкия постоянно се въртеше покрай мен и искаше да ми помага - нали ставаше въпрос за неговата стая .

Така изглежда гардеробчето на детето . За по-морско настроение сложих дръжки приличащи на морски кончета .
Дойде ред и на бюрото . Стандартно ученическо бюро с малко доработка за компютъра и място за крачетата на детето - под ъгъл подходящ за правилната стойка .
Тук също дръжките са с морски мотив - два вида рибки и костенурка.

Етажерката бе съобразена с мястото между двата прозореца .
И накрая черешката на тортата - сандък за играчките приличащ на пиратско съкровище .




Материала отново е ламинирано ПДЧ . Най трудно ми беше да направя извивката на капака . С няколко опита и разчертавания стигнах до точните линии и с прободния трион направих срязовете . Тъй като срязовте не са на професионална машина не бяха и много равни , но горните плоскости покриха всичко . Нарочно използвах черни винтове за по-голям контраст . Дръжката и пантите също са черни и имитират ковано желязо . А за още по-голяма автентичност сложих кожени колани с токи за плътно заключване на ценното съкровише .
Остана самата декорация на стаята .
Тук вече съпругата ми се развихри заедно с малкия . От Домко взехме тапет синьо-бяло райе и залепихме една лента като акцент на стената .
Наредиха моделите на кораби на малкия , сложиха всички декоративни елементи с морска тематика , които си взехме от морето през лятната почивка . На единия прозорец сложиха завеса от нанизани миди вместо перде .

И в крайна сметка се получи една страхотна детска стая според изискванията на сина ми .





Всеки може , стига да пожелае !






Няма коментари:

Публикуване на коментар