Powered By Blogger

сряда, 7 март 2012 г.

Още една полезна екстра на автомобила .


От много време си мислех за възможността да обурудвам автомобила си с паркинг асистент.
Наблюдавах най-различни автомобили със заводски монтиран асистент.Винаги се чудех дали има ефект и дали изобщо си струва да се занимавам с това. Поразрових се в интернет и намерих доста положителни коментари .


И тъй като си харесвам автомобила , реших да го обурудвам с още една екстра . Обиколих магазините за авто аксесоари и се сблъсках лице в лице с така наречената пазарна икономика. Предлагаха се няколко варианта: с дисплей - няколко вида , само със звукова индикация , с камера и монитор и т.н. Всички обаче ми се струваха изключително и най-вече незаслужено скъпи. Като фен на ebay реших да проверя там и се оказа , че чрез сайта мога да си закупя паркинг асистент от Сингапур или Хонг Конг , като цената му заедно с доставката излиза на една четвърт от цените тук.
Избрах си само със звуков сигнал , заради специфичното арматурно табло на колата : цялото е заоблено и няма къде да се сложи дисплея на другите модели . Поръчах го и след 15 дни получих комплекта .
В кутията имаше четири сензора , една пищялка , управляващ модул , захранващ кабел двойнолепящо тиксо с размера на пищялката и модула за управление и фреза за направата на отворите в бронята ф22 мм. Имаше и ръководство за монтаж с обща схема за подвързване и изискванията за разположение на сензорите.

Много удобно и лесно за монтаж се оказа факта , че на всички кабели имаше монтирани букси отговарящи на буксите на контролера.
И така вече имах всичко необходимо . Захванах се с монтажа .
Отворих петата врата на колата и се зачудих как да определя къде точно да разположа сензорите , за да са хем симетрични хем да са според изискванията на производителя за правилната им работа. Хрумна ми , че ключалката е точно в центъра на колата , следователно може да я ползвам за отправна точка . При отворена пета врата малко над бронята има една п-образна част от ключалката , от нея пуснах линия разделяща бронята на две равни части . Измерих и отбелязах върху предварително залепеното хартиено тиксо по две точки от едната и от другата страна . Първата на 20см а втората на 60см от централната линия разделяща бронята на две. Така имах 4 абсолютно симетрично разположени точки по цялата дължина на бронята , като разстоянието м/у всички съседни е точно 40см. Имах правилно разположени по хоризонталата точки , за правилното разположение и по вертикалата ми помогна линия от самата броня . Измерих и отбелязах по 2,5 см от линията и така определих центъра на бъдещите отвори. За пробиването на самите отвори използвах фрезата от комплекта и акумулаторна бормашина . Наложи се да сваля бронята за поставянето на сензорите . По-удобно се работи като бронята е демонтирана .
Под самата броня в купето има оставени заводски отвори запушени с гумени тапи , през тези отвори прекарах кабелите и не ми се наложи да пробивам и ламарината на колата.
След като всички сензори бяха монтирани и всички кабели вкарани в багажника , отново монтирах бронята.
От тук предстоеше най-лесното подвързването /букса в букса/. Използвах един ъгъл зад корите облицоващи багажника , там разположих контролера и пищялката . За монтажа им използвах двойнолепящото тиксо от комплекта .
И така вече имам монтиран паркинг асистент .



След близо три месеца от монтажа на паркинг асистента мога спокойно да кажа , че това е една много полезна екстра за всеки автомобил . Преди при маневра на заден ход винаги ми се струваше че съм прекалено близо до друга кола или препядствие а като слезна да огледам виждах около 1-1,5метра свободно пространство . Сега просто слушам пищялката , и когато сигнала зачести или стане постоянен спирам и знам че съм на около 25-30см от препядствието.
Никак не е сложно и не коства почти никакви средства само около 2 часа от свободното време.
Всеки може , стига да пожелае!


1 коментар:

  1. Сега знам към кого да отправям "майсторските"въпроси.Много ми хареаса камината!Поздрави.

    ОтговорИзтриване